wellbeing

Olejowanie włosów

Wiele osób postrzega zadbane włosy jako wyznacznik zdrowia i urody. Do tego piękne, długie włosy są oznaką seksualności i dodają kobietom pewności siebie.

Włosy tak jak każda część ciała potrzebują odpowiedniej diety, bogatej w składniki odżywcze aby były zdrowe i rosły. W rzeczywistości wiele niedoborów żywieniowych wiąże się z ich osłabieniem oraz wypadaniem.

Wiek, genetyka i hormony również mogą wpływać na wzrost włosów, ale kluczowe znaczenie ma dieta bogata w składniki odżywcze:

Witamina A

Witaminy z grupy B

Witamina C

Witamina D

Żelazo

Cynk

Białko

Po za dietą warto odżywiać włosy od zewnątrz. 

Odżywka może zdziałać cuda na włosy, ale naturalne oleje dostarczają włosom minerałów, witamin i niezbędnych kwasów tłuszczowych, które nie tylko wzmacniają cebulki, ale także poprawiają skórę głowy oraz stan włosów.

Olej kokosowy 

Bogaty w witaminy B, E, żelazo oraz magnez doskonale chroni włosy przed uszkodzeniami słonecznymi oraz przed łupieżem, doskonale nawilża i nadaje blasku.

Olej kokosowy pięknie pachnie, a do tego świetnie regeneruje suche i zniszczone włosy. Zapobiega wypadaniu oraz przyśpiesza wzrost. 

Olejek arganowy

Znany również jako olej marokański, w związku z jego złocistym kolorem często określany mianem ‚płynnego złota’. 

Olejek bogaty w witaminę E, która nadaje włosom blasku i chroni je przed promieniem UV oraz gorącą temperaturą. 

Wspaniale wygładza, nawilża oraz dodaje włosom blasku. 

Olejek jojoba

Olejek jojoba jest bogaty w witaminę A i E, a jego skład jest zbliżony do ludzkie sebum. Olej jojoba wnika głęboko w strukturę włosa, działając od wewnątrz, przez co znakomicie nawilża włosy.

Olejek jojoba nawilża, zapobiega łupieżowi i wysuszeniu skóry głowy oraz sprawia, że ​​włosy stają się miękkie i lśniące.

Olejek migdałowy 

Olejek ze słodkich migdałów zawiera witaminę E, kwasy tłuszczowe, proteiny i magnez które wzmacniają włosy i przyśpieszają ich wzrost. 

Olejek ze słodkich migdałów nawilża, uszczelnia i chroni włosy, a także chroni je przed wypadaniem i łamaniem.

Oliwa z oliwek 

Oliwa z oliwek chroni przed uszkodzeniami termicznymi, nadaje włosom blasku, doskonale nawilża i odżywia je. 

Oliwa jest bogata w naturalne przeciwutleniacze oraz nie zawiera składników chemicznych przez co doskonale chroni i nawilża włosy.

Regularne stosowanie olejków pomaga nawilżać włosy i skórę głowy sprawiając, że stają się zdrowe i mocne. 

Dodatkowo do bazowych olejów możemy dodać olejki eteryczne które dodatkowo zadbają o Twoje włosy.

Olejek lawendowy – wzmacnia meszki włosowe

Olejek rozmarynowy – wspomaga wzrost nowych włosów

Olejek rumiankowy – dodaje blasku i zmiękcza włosy 

Olejek z trawy cytrynowej – łagodzi podrażnienia skóry głowy

Olejek miętowy – leczy łupież

Jak łączyć olejki?

Wybierz olejek bazowy i zmieszaj go z olejkiem eterycznym, w zależności od długości włosów.


1 łyżka oleju bazowego + 2 krople olejku eterycznego

Nałóż na włosy oraz skórę głowy, zawiń głowę folią spożywczą, aby utrzymać ciepło i trzymaj na włosach minimum 20 minut (możesz też nałożyć olej na noc). Po czym umyj głowę jak zwykle.

Aby mieć piękne, zdrowe i długie włosy warto sprawdzić poziom witamin i minerałów w organizmie, oraz zwracać uwagę na to co jesz każdego dnia. Dieta bogata w witaminy i minerały wzmocni Twoje włosy, nada im blasku i sprawi, że będą długie i zadbane nawet zimą! 


źródła:
https://pl.iherb.com/blog/7-essential-oils-for-hair/295?gclid=Cj0KCQjwuL_8BRCXARIsAGiC51Bwy7ZGXw1xYJUJIjghHkbAS4Z28-8zuhR-RiB-HWS-XddjraK5Ml4aAsx9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
https://latourangelle.com/general/8-best-oils-for-hair-health/

1 komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: