odżywianie

Ashwagandha dobra na stres i PMS !

Ashwagandha to znana od wieków roślina adaptogenna, która ma właściwości łagodzące stres oraz wspiera radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Ashwagandha występuje w Azji i niektórych częściach Afryki i od wieków jest używana w medycynie ajurwedyjskiej jako bezpieczny i skuteczny środek na stres.

Ashwagandha a stres

Stres to stan psychicznego lub emocjonalnego napięcia, który może prowadzić do ogólnego pogorszenia samopoczucia, zmęczenia, szybszego starzenia się, a nawet być przyczyną wielu chorób.

Photo by David Garrison on Pexels.com


Nowoczesne badania potwierdzają, że wyciąg z korzenia Ashwagandhy poprawia odporność organizmu na stres oraz korzystnie wpływa na jakość życia. Badania potwierdzają, że stosowanie Ashwagandhy zmniejsza poziomu kortyzolu- hormonu stresu, a jej regularne stosowanie może pozytywnie wpłynąć na radzenie sobie ze stresem.
Ma to ogromne znaczenie, ponieważ ciągły stres może być szkodliwy dla naszego zdrowia.

Ashwagandha wpływa, także na poprawę wydolności serca i płuc. Przez co nie tylko uspokaja, ale jednocześnie dodaje energii, co może pomóc osobom zmagającym się ze złym nastrojem czy depresją.

Ashwagandha a PMS

Ashwagandha świetnie sprawdzi się również u kobiet, które zmagają się z niepokojem, nerwowością  i huśtawką nastrojów wywołanymi zmianami hormonalnymi występującymi podczas cyklu, zwykle na kilka/kilkanaście dni przed miesiączką.

Photo by Andrea Piacquadio on Pexels.com

Jeśli czujesz się przemęczona i masz problemy z zasypianiem Ashwagandha może pomóc!
Działając na szyszynkę Ashwagandha zmniejsza produkcję kortyzolu, przez co łagodzi niepokój i daje uczucie spokoju, co pozwala na bardziej relaksujący i odprężający sen. 

Ashwagandha może również zmniejszyć obfite krwawienie podczas miesiączki, a przy długotrwałym stosowaniu wyeliminować mięśniaki macicy.

Ashwagandha reguluje poziom kortyzolu i pomaga równoważyć hormony, jednocześnie pozwalając organizmowi lepiej radzić sobie ze stresem. Ashwagandha dodaje energii, ale nie pobudza jak kofeina czy alkohol.

źródło:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3573577/


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

<span>%d</span> blogerów lubi to: